Γιώργος Παπαηλιού: Η κυβέρνηση εμπαίζει τους αγρότες και κτηνοτρόφους με ημίμετρα «ψίχουλα».
Οι αγροτικές κινητοποιήσεις εξελίσσονται σε πανελλαδική (και πανευρωπαϊκή) κλίμακα και συντονισμένα, διότι «ο κόμπος έφθασε στο χτένι».
Είναι ζήτημα επιβίωσης για τον αγροτικό-κτηνοτροφικό κόσμο, για την ύπαιθρο
H κυβέρνηση επικαλείται υποκριτικά την οικονομία και τη δημοσιονομική σταθερότητα, την έλλειψη «λεφτόδενδρων» που όμως υπάρχουν για τα μεγάλα και ισχυρά συμφέρονται και για τους διαπλεκόμενους κομματικούς ημέτερους, όχι όμως για τα μεσαία και λαϊκά στρώματα
Η κυβέρνηση εμπαίζει τους αγρότες και κτηνοτρόφους με ημίμετρα «ψίχουλα».
Το νομοσχέδιο είναι «εκτός τόπου και χρόνου».
Για την ίδρυση κτηνοτροφικών πάρκων χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και αυστηρότατοι όροι, αποστάσεις και έλεγχοι.
Η προστασία της γης υψηλής παραγωγικότητας πρέπει να είναι προτεραιότητα και να αποφεύγεται κάθε αλλαγή της χρήσης της
Η χάραξη της αγροτικής πολιτικής της χώρας θα γίνεται ερήμην των αγροτών ; στο πλαίσιο της λειτουργίας των Επιμελητηρίων, στα οποία οι αγρότες δεν θα μετέχουν, δεν θα είναι μέλη ;
Πραγματικός σκοπός της διάταξης, είναι, η καταγραφή της αγροτικής παραγωγής και των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, ώστε να είναι σε γνώση και υπό τον πλήρη έλεγχο των εμπορικών καρτέλ που αισχροκερδούν,
Θα μπορούσε να προταθεί και να συμφωνηθεί η ίδρυση αυτοτελών Αγροτικών Επιμελητηρίων
Ηχορήγηση άδειας σε βοηθητικά σκάφη υδατοκαλλιεργειών για την άσκηση αλιευτικού τουρισμού, οδηγεί σε άνισο ανταγωνισμό με την αντίστοιχη δραστηριότητα των παράκτιων αλιέων και στην απομείωση εισοδημάτων από αυτά
Οι κατατεθείσες από την κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία 4 τροπολογίες αποσκοπούν στην αντιμετώπιση του υπέρογκου κόστους παραγωγής και στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του ΕΛΓΑ.
Και οι 4 απορρίφθηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ, χωρίς συζήτηση!
Τα επί μέρους μέτρα πρέπει να ενταχθούν σε ένα ευρύτερο σχεδιασμό για την ανασυγκρότηση της υπαίθρου, η οποία σήμερα χαρακτηρίζεται από πληθυσμιακή αφαίμαξη, μαρασμό και ερημοποίηση
Ο βουλευτής Αρκαδίας του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία Γιώργος Παπαηλιού, μιλώντας στην Ολομέλεια της Βουλής, ως εισηγητής της μειοψηφίας, για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Ενίσχυση της πρότυπης κτηνοτροφίας ……» είπε, μεταξύ των άλλων τα εξής :
Η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου αρμοδιότητας του Υπουργείου ΑΑΤ συμπίπτει με τις αγροτικές κινητοποιήσεις.
Ο αγροτικός και κτηνοτροφικός κόσμος είναι σε αναβρασμό.
Οι αγροτικές κινητοποιήσεις εξελίσσονται σε πανελλαδική (και πανευρωπαϊκή) κλίμακα και συντονισμένα, διότι «ο κόμπος έφθασε στο χτένι».
Είναι ζήτημα επιβίωσης για τον αγροτικό-κτηνοτροφικό κόσμο, για την ύπαιθρο.
Η κυβέρνηση, αφού αρχικά προσέβαλε τους αγρότες, χαρακτηρίζοντάς τους υποκινούμενους, υπό την πίεση των πραγμάτων ανταποκρίνεται, ή μάλλον σύρεται στη δικαιολογημένη απαίτησή τους για συνάντηση με τον πρωθυπουργό, ή σε 2 συναντήσεις, η δεύτερη την τελευταία στιγμή, προφανώς για να ισορροπήσει το «παιχνίδι», να επιχειρήσει τη διάσπαση των αγροτών και όλα αυτά για λόγους εντυπώσεων. Φοβάμαι ότι η συνάντηση ή οι συναντήσεις αφορούν σε δήθεν διάλογο, χωρίς να αφήνονται περιθώρια συνεννόησης, αφού η κυβέρνηση επικαλείται υποκριτικά την οικονομία και τη δημοσιονομική σταθερότητα, την έλλειψη «λεφτόδενδρων» που όμως υπάρχουν για τα μεγάλα και ισχυρά συμφέρονται και για τους διαπλεκόμενους κομματικούς ημέτερους, όχι όμως για τα μεσαία και λαϊκά στρώματα.
Και βέβαια η κυβέρνηση προσπαθεί να ενεργοποιήσει τον κοινωνικό αυτοματισμό για να φέρει τους αγρότες και κτηνοτρόφους σε αντιπαράθεση με άλλες κοινωνικές ομάδες.
Και τους εμπαίζει με ημίμετρα «ψίχουλα».
Οι «μεταρρυθμίσεις» που προβλέπονται στο νομοσχέδιο είναι «αέρας κοπανιστός».
Οι τρεις παρατάσεις σε ήδη υφιστάμενες ρυθμίσεις δεν συνιστούν «μεταρρυθμίσεις», αλλά ομολογία αποτυχίας της πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ στον πρωτογενή τομέα.
Και πάντως το νομοσχέδιο δεν επιλαμβάνεται θεμάτων που «καίνε» τον αγροτικό-τον κτηνοτροφικό κόσμο. Κατά συνέπεια είναι ανεπίκαιρο.
Δεν πρoβλέπει ρυθμίσεις γ ι α :
-) τη μείωση του υπέρογκου κόστους παραγωγής-εκτροφής ζώων, που θα δώσει ανάσα ζωής στον αγροτικό-κτηνοτροφικό κόσμο
-) τη ρύθμιση των χρεών του
-) τη μείωση της φορολόγησης του αγροτικού εισοδήματος
-) την κανονικοποίηση της πληρωμής των ενισχύσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, μετά το «φιάσκο» που οδήγησε και στην αποπομπή της διοίκησής του, την οποία όμως η κυβέρνηση είχε επιλέξει και διορίσει
-) την καταπολέμηση των ελληνοποιήσεων και της νοθείας
-) το πρόβλημα με την κατασπάραξη-την απώλεια του ζωϊκού κεφαλαίου των κτηνοτρόφων από άγρια ζώα
-) την πλήρη καi χωρίς καθυστέρηση καταβολή των αποζημιώσεων από τον ΕΛΓΑ και τη συμπερίληψη στον κανονισμό του νέων ασφαλιστικών κινδύνων, που συνδέονται και με την κλιματική κρίση
-) την και εκ μέρους της κυβέρνησης ομολογημένη ανάγκη αλλαγής της νέας ΚΑΠ και κατά συνέπεια του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου, που μειώνουν τα αγροτικά εισοδήματα, (και) με τη μεταφορά πόρων από τον Πυλώνα Ι στον πυλώνα ΙΙ.
«Η μείωση κατά περίπου 20 % στην καταβολή της βασικής ενίσχυσης στο πλαίσιο της νέας ΚΑΠ είναι προϊόν διαπραγμάτευσης και συνεπώς έργο του ίδιου του πρωθυπουργού, ο οποίος είπε «Το θυμάμαι πολύ καλά γιατί εγώ έκανα τις διαπραγματεύσεις», επιμένοντας ότι όλα είναι καλώς καμωμένα.
Ενώ ο ΥΠΑΑΤ λέει ότι τα προβλήματα έχουν προκύψει από την κακή διαπραγμάτευση της ηγεσίας του υπουργείου την περίοδο του 2021.
Διαλέγετε και παίρνετε, από την κυβέρνηση που εμφανίζεται επιτελική!
Και εν τέλει (η κυβέρνηση) κρύβεται πίσω από τη διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ, την οποία απέπεμψε, καθώς και άλλες τρεις προηγουμένως, παρότι η ίδια τις είχε διορίσει.
Έτσι, με τη μη συμπερίληψη ρυθμίσεων γι΄ αυτά τα θέματα, το νομοσχέδιο είναι «εκτός τόπου και χρόνου».
Το νομοσχέδιο δεν έχει «αρχή», δηλαδή μία κεντρική ιδέα-κατεύθυνση, στην οποία να κατατείνουν οι διατάξεις του.
Αν, όπως αναφέρθηκε από κυβερνητικής πλευράς, θεωρηθεί «ερανιστικό» που περιλαμβάνει ρυθμίσεις οι οποίες αποσκοπούν στην επίλυση επί μέρους θεμάτων, στις ρυθμίσεις και στα επί μέρους θέματα δεν περιλαμβάνονται τα ζέοντα ζητήματα-αιτήματα των αγροτών και κτη:νοτρόφων.
2) Σε 4 κεφάλαια του νομοσχεδίου που θεωρούνται σημαντικά, αποτυπώνεται η κυβερνητική φιλοσοφία :
α) Στην ίδρυση κτηνοτροφικών πάρκων.
Η εφαρμογή ομαδικών χώρων σταυλισμού προϋποθέτει υποχρεωτικά την προηγουμένη εκπόνηση των διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης, ώστε να καθοριστούν ανά Δήμο οι βοσκήσιμες γαίες , η βοσκοϊκανότητα τους η βοσκοφόρτωση, η κατανομή τους στους κτηνοτρόφους και η παρουσία των απαραίτητων υποδομών.
Η εκπόνηση των διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης ανατίθεται στις Περιφέρειες (στις οποίες τίθεται προθεσμία για την ολοκλήρωσή τους μέχρι τις 31.12.2025) όμως χωρίς τη συμμετοχή και σύμπραξη των κτηνοτροφικών οργανώσεων.
Η ρύθμιση για την δημιουργία κτηνοτροφικών πάρκων θα μπορούσε να είναι προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά πρακτικά θα μείνει ανεφάρμοστη καθώς απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ολοκλήρωση της εκπόνησης των διαχειριστικών σχεδίων βόσκησης, η οποία καθυστερεί αδικαιολόγητα επί πολλά χρόνια.
Κατά το παρελθόν, το θέμα των κτηνοτροφικών πάρκων εφαρμόστηκε άτυπα και εν τέλει εγκαταλείφθηκε.
Και αυτό, λόγω της πολυμορφίας του ελληνικού εδάφους και της γειτνίασης των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, η οποία καθιστά την εξάπλωση ασθενειών εξαιρετικά εύκολη, Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή και αυστηρότατοι όροι, αποστάσεις και έλεγχοι.
Προφανώς πρόκειται για διατάξεις που δημιουργούν κατ΄ αρχάς θετική εντύπωση. Όμως η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική καθώς η κυβερνητική πολιτική τα τελευταία χρόνια είναι καταστροφική για τους κτηνοτρόφους της χώρας.
Και αυτό, διότι η κτηνοτροφία δεν προσεγγίζεται από την κυβέρνηση της ΝΔ στρατηγικά.
β) Στην εγκατάσταση μονάδων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας σε Γεωργική Γη Υψηλής Παραγωγικότητας.
Είναι γνωστό, ότι έχει δημιουργηθεί ένα άνευ προηγουμένου «μπάχαλο» στην ύπαιθρο με φωτοβολταϊκά που «φυτρώνουν» όπου και όπως να ναι, ενώ οι αγρότες δεν βρίσκουν χώρο στο ηλεκτρικό δίκτυο.
Με τις διατάξεις του άρθρου διατηρείται ο ποσοτικός περιορισμός του ανώτατου ορίου εγκατάστασης ΑΠΕ 1%, σε αγροτεμάχια γης υψηλής παραγωγικότητας, ανά περιφερειακή ενότητα, ενώ εισάγεται νέος περιορισμός για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών μέγιστης ισχύος 1 ΜW.
Η προστασία της γης υψηλής παραγωγικότητας πρέπει να είναι προτεραιότητα και να αποφεύγεται κάθε αλλαγή της χρήσης της. Το κατάλληλο έδαφος για τη γεωργική παραγωγή αποτελεί φυσικό πόρο που δεν αντικαθίσταται. Η κατ’ εξαίρεση εγκατάσταση μονάδων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας μέχρι ποσοστού 1 % σε γη υψηλής παραγωγικότητας πρέπει, αν χρησιμοποιείται, να χρησιμοποιείται με φειδώ με την τήρηση όλων των προϋποθέσεων της εξαίρεσης και βέβαια του ελέγχου της μη υπέρβασης του 1 % σε κάθε περιοχή.
Η εγκατάσταση ΑΠΕ έχει και αυτή ανάλογα με τον τύπο επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον, γι’ αυτό ειδικότερα η εξαίρεση του 1 % πρέπει να χρησιμοποιείται με φειδώ για την εγκατάσταση μονάδων, που θα είναι ωφέλιμη στις εκμεταλλεύσεις των αγροτών και των κτηνοτρόφων για τη μείωση του κόστους ενέργειας.
Εν προκειμένω, μόνον για τους διαθέτοντες καλλιεργούμενα αγροτεμάχια σε τέτοιου είδους γη (σε γη υψηλής παραγωγικότητας) θα μπορούσε να επιτραπεί να εγκαθιστούν μονάδα ΑΠΕ.
Πάντως η διάταξη αυτή εισάγεται χωρίς να υπάρχουν, έστω και πειραματικά δεδομένα από τα ερευνητικά ιδρύματα και πανεπιστήμια της χώρας, σχετικά με τις κατάλληλες συνθήκες υπό τις οποίες, κάποιες καλλιέργειες μπορούν να συνδυαστούν με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σταθμών.
Συμπερασματικά, για την εγκατάσταση μονάδων ΑΠΕ πρέπει να προκρίνονται άλλες περιοχές, και όχι γη υψηλής παραγωγικότητας.
γ) Στην ίδρυση Αγροτικών Τμημάτων στα Επιμελητήρια
Με το νομοσχέδιο προωθείται η ίδρυση Αγροτικών Τμημάτων στα Επιμελητήρια.
Δεν είναι σαφές, αν στα Αγροτικά Τμήματα θα εγγράφονται αγρότες-παραγωγοί ή μόνον τυποποιητές και μεταποιητές αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων.
Η δήλωση-δευκρίνηση-αναδίπλωση του ΥΠΑΑΤ ότι δεν θα εγγράφονται αγρότες παραγωγοί παρά μόνον μεταποιητές, δεν προσθέτει κάτι νέο, κάτι διαφορετικό, αφού αυτοί, ως βιοτέχνες, μπορούσαν-είχαν την δυνατότητα, ούτως ή άλλως, να είναι μέλη των Επιμελητηρίων.
Μάλιστα η σύγχυση επιτείνεται από τη ρύθμιση του άρθρου 53 του νομοσχεδίου που αναφέρει, ότι μπορεί να ανατεθεί στα Επιμελητήρια η σύσταση, λειτουργία και διαχείριση «Ηλεκτρονικού Μητρώου Αγροτών» ,με σκοπό την καταγραφή τών επαγγελματιών αγροτών και αγροτικών εκμεταλλεύσεων «προς τον σκοπό υποστήριξης της χάραξης της αγροτικής πολιτικής της χώρας».
Διερωτώμεθα, θα υποστηρίζεται η χάραξη της αγροτικής πολιτικής της χώρας ερήμην των αγροτών ; στο πλαίσιο της λειτουργίας των Επιμελητηρίων, στα οποία οι αγρότες δεν θα μετέχουν, δεν θα είναι μέλη ;
Είναι προφανές, ότι, πραγματικός σκοπός της διάταξης, είναι η καταγραφή της αγροτικής παραγωγής και των αγροτικών εκμεταλλεύσεων, ώστε να είναι σε γνώση και υπό τον πλήρη έλεγχο των εμπορικών καρτέλ που αισχροκερδούν, αυξάνοντας δυο και τρεις φορές την τιμή των αγροτικών-κτηνοτροφικών προϊόντων «από το χωράφι στο ράφι». Έτσι συμπιέζεται και θα συμπιεστεί ακόμη περισσότερο το εισόδημα των παραγωγών, εξαφανίζοντας ραγδαία τον αριθμό των αγροτικών εκ μεταλλεύσεων και βέβαια καθιστώντας απαγορευτική την κατανάλωση αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, γαλακτονομικών, λαχανικών και φρούτων.
Από τον ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, θα μπορούσε να προταθεί και να συμφωνηθεί η ίδρυση αυτοτελών Αγροτικών Επιμελητηρίων, στα οποία να μετέχουν οι αγρότες παραγωγοί.
δ) Στη δυνατότητα άσκησης αλιευτικού τουρισμού από βοηθητικά σκάφη υδατοκαλλιέργειας
Ο αλιευτικός τουρισμός αποτελεί ένα σημαντικό συμπληρωματικό μέσον βιοπορισμού για τους αλιείς καθώς μπορεί να συμβάλει στην αύξηση του εισοδήματός τους.
Η ισχύουσα νομοθεσία ορθώς παρέχει τη δυνατότητα άσκησης αυτής της ειδικής μορφής τουρισμού σε αλιευτικά σκάφη και επαγγελματίες αλιείς οι οποίοι έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις.
Ως κύρια προϋπόθεση ορίζεται η ύπαρξη άδειας επαγγελματικής παράκτιας αλιείας για το προς αδειοδότηση σκάφος, πράγμα που δεν υφίσταται για τα βοηθητικά σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών.
Η προσθήκη στη σχετική ρύθμιση του νομοσχεδίου των βοηθητικών σκαφών των υδατοκαλλιεργειών, που δεν «έχουν κτιστεί» για την άσκηση τουριστικής δραστηριότητας, δεν λαμβάνει υπόψη την επίτευξη των στόχων της βιώσιμης αλιείας και της προστασίας του περιβάλλοντος.
Κυρίως όμως η χορήγηση άδειας σε βοηθητικά σκάφη υδατοκαλλιεργειών για την άσκηση αλιευτικού τουρισμού, οδηγεί σε άνισο ανταγωνισμό με την αντίστοιχη δραστηριότητα των παράκτιων αλιέων και στην απομείωση εισοδημάτων από αυτά. Είναι προφανές, ότι αυτοί (οι παράκτιοι αλιείς) τίθενται στο στόχαστρο υπέρ μεγάλων και ισχυρών συμφερόντων, όπως εξάλλου γίνεται σε όλα τα πεδία άσκησης πολιτικής από τη σημερινή κυβέρνηση,
3) Εν κατακλείδι, η κτηνοτροφία, και εν γένει ο πρωτογενής τομέας, μπορούν και πρέπει να αποτελέσουν σημαντικό πυλώνα για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Μέσω αυτών, μπορεί να διασφαλιστεί η διατροφική επάρκεια και η περιφερειακή ανάπτυξη, η οποία αποτελεί όρο για τον περιορισμό των περιφερειακών και ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων και εν τέλει την ανασυγκρότηση της υπαίθρου.
Προϋπόθεση γι΄ αυτήν αποτελεί η στήριξη και ενίσχυση του πρωτογενούς τομέα, σε πρώτη φάση, με συγκεκριμένα βραχυπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα μέτρα, για την ανακούφιση των αγροτών και κτηνοτρόφων (η κανονικοποίηση της πληρωμής των ενισχύσεων από τον ΟΠΕΚΕΠΕ, η μείωση του κόστους παραγωγής και εκτροφής ζώων, η ανάπτυξη δημόσιων αγροτικών υποδομών κλπ).
Επιπροσθέτως, απαιτούνται ο ανασχεδιασμός του «Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου» της νέας ΚΑΠ και ο αναπροσανατολισμός των πολιτικών για την κτηνοτροφία σε σύνδεσή της με τη μεταποίηση και την παροχή τουριστικών υπηρεσιών και η ανακατεύθυνση των σχετικών πόρων, στο πλαίσιο του «Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας».
4) H Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, κατέθεσε 4 τροπολογίες, με σκοπό την αντιμετώπιση του υπέρογκου κόστους παραγωγής στη γεωργία και κτηνοτροφία και την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του ΕΛΓΑ.
Και οι 4 απορρίφθηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ, χωρίς συζήτηση!
ι) Η καθιέρωση πλαφόν στο αγροτικό ηλεκτρικό ρεύμα, με τη θεσμοθέτηση ειδικής έκπτωσης στη διάθεση του ρεύματος, ύψους 50 % της εκάστοτε τελικής βασικής τιμής προμήθειάς του για τους δικαιούχους αγρότες και κτηνοτρόφους.
Η έκπτωση θα χορηγείται μέσω της διαμόρφωσης ειδικού προϊόντος διάθεσης ηλεκτρικής ενέργειας από τις εταιρείες παρόχους, που θα φέρει διακριτό τίτλο.
ιι) Η θέσπιση κάρτας πετρελαίου του αγρότη με σκοπό την κάλυψη του κατά περίπτωση μέγιστου μέρους του αυξημένου κόστους για την αγορά πετρελαίου κίνησης.
Αυτή η αγορά θα προορίζονται αυστηρά και μόνον για χρήση στην κατά είδος καλλιεργητική ή αναπαραγωγική περίοδο.
ιιι) Η καθιέρωση πλαφόν κέρδους στα αγροεφόδια κατά την εμπορική διάθεση λιπασμάτων και ζωοτροφών σε επαγγελματίες αγρότες, κτηνοτρόφους και συνεταιρισμούς με τρόπο που η αποκόμιση μικτού κέρδους ανά μονάδα δεν θα υπερβαίνει το αντίστοιχο περιθώριο μικτού κέρδους προ της 31.12 2021.
ιv) Η πρόβλεψη για διμερή χρηματοδότηση του ΕΛΓΑ, του, συμψηφισμό εισφορών-αποζημιώσεων και καταβολή αποζημιώσεων 100 % σε περίπτωση θεομηνιών.
Αυτά αποσκοπούν στην ενίσχυση της ρευστότητας, της φερεγγυότητας και αξιοπιστίας του ΕΛΓΑ,ώστε να μπορεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις του για την έγκυρη, δίκαιη και έγκαιρη πληρωμή των αποζημιώσεων των αγροτών και κτηνοτρόφων
Και πρέπει βέβαια να ενταχθούν σε ένα ευρύτερο σχεδιασμό για την ανασυγκρότηση της υπαίθρου, η οποία σήμερα χαρακτηρίζεται από πληθυσμιακή αφαίμαξη, μαρασμό και ερημοποίηση.
Οι καιροί ου μενετοί.
το video εδώ: https://youtu.be/FYvP-3q-HBY
More Stories
Αυγενάκης: Στις 26 Φεβρουαρίου συζήτηση στο Συμβούλιο Υπουργών για αλλαγές στην ΚΑΠ
Έπιασε ξανά κορυφές η 30η AGROTICA
24-26 Φεβρουαρίου 2024 η 11η ARTOZYMA με 35% αύξηση των εκθετηρίων χώρων και τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις του κλάδου της αρτοζαχαροπλαστικής